تفاوت ها ومزیت های سیستم سوخت رسانی انژکتوری نسبت به کاربراتوری
3ــ راندمان حجمی موتور بیشتر است :
در سیستم کاربراتوری گلوگاه ( ونتوری ) باعث می شود هوا به خوبی وارد کاربراتور نشود .
4ــ ارتفاع موتور کوتاه تر است :
5ــ نیاز به سیستم کنترل حرارت منیفولد نمی باشد :
در سیستم کاربراتوری به علت سردی هوا سوخت ورودی به سیلندر درداخل منیفولد به خوبی با هوا ترکیب نمی شود وبه صورت بخار به مانی فولد می چسبد وباعث بد روشن شدن خودرو می شود .
6ــ قدرت شتاب گیری خودروهای انژکتوری زیاد تر است :
در سیستم های انژکتوری سوخت همیشه بصورت اتمیزه پشت سوپاپ ورودی فراهم است وآوانس بموقع ودقیق باعث بالا رفتن قدرت شتاب گیری می شود
7ــ مصرف کمتر وبهینه سوخت :
در سیستم انژکتوری به علت اندازه گیری دقیق ومداوم کلیه شرایط محیطی وقطع سوخت پاشی درحالت خود گردانی موتور ، داغ شدن موتور یا در سرعت نهایی ، مصرف سوخت به اندازه چشمگیری کاهش می یابد .
8ــ عمر بیشتر موتور :
تنظیم دقیق ومدام آوانس جرقه وتنظیم کاراکرد موتور بطور دائم در سیستم انژکتوری ، عمر قطعات داخلی موتور را بالا می برد
9ــ قابلیت استارت بهتر در هوای سرد :
در سیستم انژکتوری مقدار دقیق سوخت مطابق درجه حرارت موتور وسرعت چرخش استارت گردیده وامکان استارت مشخص گردیده وامکان استارت سریع فراهم می شود
10ــ فشار هوا با دمای محیط در مقدار سوخت موثر نمی باشد
11ــ كاربراتور شديدا وابسته به شرايط محيط بخصوص دما وفشارباعث مي شود كه به جرات بتوان گفت هيج خودروي كار براتوري درحال تنظيم كار نمي كند زماني كه يك خودروي كاربراتوري را تنظيم مي كنيد ناخوداكاه اين تنظيم به كونه اي بهم ميخورد كه فقط وفقط خودرو در همان ساعت وىرهمان مكان تنظيم باشد به محض تغيير محل ويا تغيير ساعت خودرو از تنظيم خارج مي شود واين مساله حتمي است كه قابل حل نيست .
12 ـ خفه كردن كاربراتور
13ــ قفل كازي
14ـ وابسته بوىن به نوع بنزين
15ـ تنظيمات زياد وبيجيدكي زياد مكانيكي
با عرض سلام این وبلاگ آموزشی جهت بالا بردن اطلاعات شما هرچند به مقدارکم طراحی شده است امیدوارم مورد قبول واقع گردد